lauantai 14. lokakuuta 2017

Arkikuulumisia [Puhelimen tyhjennys]

Tämän viikon maanantain tunnista lyhyesti: koulutunti Laurilla, tehtiin aika pitkälti siirtymisiä ja väistöjä. Lauri oli aika ok ratsastaa - liikkui eteen, muttei kuitenkaan ollut ohjan ja pohkeen välissä. Omaa postausta en tunnista tee tällä kertaa :)

Tässä onkin mennyt jo pidemmän aikaa ilman, että olen kertonut mun tavallisen arjen kuulumisia. Viimeksi kerroin Tallinnan visiitistä ja Weekendeistä ja niiden jälkeen onkin alkanut tavallinen arki.
En muista olenko kertonutkaan, että mulla on ammatilliset opinnot jo kasassa. Jäljellä onkin enää vain tuo lukiopuoli ja sekin on jo puoliksi tehty tämänkin vuoden osalta. Syyskuussa oli jo äidinkielen ja lyhyen matematiikan kirjoitukset, jotka menivät ihan ok. Äidinkieli ainakin olisi voinut mennä paremminkin, matematiikka taas... Noh, meni miten meni :D Ensimmäinen tarkistus tehtiin kuulemma todella tiukalla arvostelulla, joten toivon mukaan noiden äidinkielen pisteiden pitäisi nousta. Matematiikassa mun ainut toivoni taitaa olla pisterajojen raju lasku. Jos olit äidinkielen ja/tai lyhyen matematiikan kirjoituksissa tänä syksynä, niin voit kertoa omista kokemuksista kommenteissa!
Tällä hetkellä mulla onkin sitten 12 tuntia viikossa koulua, englantia ja psykologiaa, joista mulla onkin kirjoitukset ensi keväänä. Hieman jänskättää, sillä etenkin psykologia on mulle todella haastava aine - näistä neljästä ylivoimaisesti vaikein. Toivottavasti nekin menevät loppupeleissä hyvin!

Ja kuten arvata saattaakin, on keväällä sitten valmistujaiset tiedossa ja musta tulee virallisesti ylioppilas (toivon mukaan) sekä vastaanottovirkailija. Keväällä viimeistään olisi myös tiedettävä ensi vuoden kuvioista: mihin kouluun haen vai haenko ollenkaan. Mulle on harvinaista stressata asioita etukäteen ja esimerkiksi 9. luokan yhteishaussa päätin lopullisen hakujärjestyksen vasta hakuhetkellä, enkä jotenkaan osannut ajatella asiaa sen kummemmin. Nyt olen stressannut asiaa koko syksyn ja vasta nyt alkaa olemaan asiat edes hieman selventyneet. Vielä tässä olisi sellaiset puolisen vuotta hakuihin, eli stressiä on tiedossa niiltäkin osin vielä lisää - aivan kuin kirjoitukset ei sitä aiheuttaisi jo ihan tarpeeksi..

Mutta, puhelinkuvia olisi jälleen tarjolla ja niiden kautta pääsette syvemmin mun edellisen 3,5 kuukauden kuulumisiin! :)
1. Vähän meni lapiointihommiksikin, kun istuteltiin uusia taimia. Lapiolla kaivettiin polulle levittäytyneet taimet ja istutettiin sitten riveihin. Kaksin homma sujuikin jouhevasti, yksin tehdessä olisi mennyt paljon enemmän aikaa.
2-4. Aika yksitoikkoisia olivat mun töissä otetut kuvat. Mutta ajateltiin alkukesästä, ettei juurikaan tulla saamaan marjaa. Noh, väärin veikattu. Kyllä sitä ihan kiitettävästi tuli :D
Tässä onkin sitten mun vanhenemiseen liittyviä kuvia kollaasin verran. 6. Edellisessä puhelimen tyhjennyksessä mainitsemani syntymäpäiväkakku, joka ostettiin töihin. Kyllä tuolla saikin aikaan kahden hengen kekkerit!
7-8. Tässä onkin sitten pari kuvatodistetta mun siskojen yllätyksestä elokuun puolivälissä, jonka he toteuttivat vanhempieni kanssa. Olin suunnitellut meneväni kuvaamaan Keuruun kenttäkisojen koulu- ja esteosuudet, mutta hieman yllättäen sainkin viestin, missä luki listaa mitä pakata mukaan. Ja näin lähdimmekin siskosten, toisen siskoni miehen ja viiden koiran kanssa Ruovedelle mökille. Mulle järkättyjä tehtäviä, saunomista, hyvää ruokaa ja juomaakin - hyvää seuraa unohtamatta!
9-10. Pari kuvaa mun viralliselta syntymäpäivältä, joka tosiaan kului rippijuhlissa.
11. Muistaakseni viikko täysi-ikäistymiseni jälkeen lähdin sitten osan viime vuoden leiriporukan kanssa viettämään iltaa. Hyvää ruokaa ja seuraa tällöinkin! Ja tuli heitettyä talviturkkikin ensimmäistä kertaa noin aikaisin sitten kesän 2014 ;)
12-13. Juuri ennen leirille lähtöä olin pari päivää Keuruulla. Käytiin kaverin kanssa sitten myös yöuinnilla ja voin sanoa, että noin lähempänä keskiyötä oli vesi aivan järkyttävän kylmää :D
14-15. Oltiin mansikkamaalta tutun työkaverin kanssa myös tutun rippijuhlissa töissä, katsomassa vähän tarjottavien perään ettei pääkokin ihan yksin tarvitse juoksennella koko aikaa paikasta toiseen.
16-18. Sitten päästäänkin leirin alkamispäivään! Lounaaksi söin junassa patongin, Helsingin rautatieasemalla kerkesin kävellä laituria pitkin viitisen metriä ennen kuin yhdestä kassista meni hihna poikki ja jouduin tekemään hätäviritelmän, seuraavassa junassa tarkistettiin sitten saiko läppäri osumaa ja kyllä se ihan hieman sai yhteen kulmaan. Naureskeltiin myös meidän tavaramäärälle Lotan kanssa: kuvassa tosiaan iso matkalaukku ja sen takana oleva reppu on Lotan ja muut kassit mun :'D
19. Leirin ajan oli todella hieno keli, mutta päätöspäivänä alkoi Savonlinnassa jytisemään ja Parikkalassa jouduttiin vaihtamaan junaa kiireessä ja kaatosateessa.
20. Oltiin sovittu työkaverin kanssa, että mennään syömään mun ajokokeen jälkeen - kävi miten kävi. Noh, eipä se mennyt silloin läpi, joten "juhla-ateria" muuttui lohtuateriaksi :'D
21. Mutta inssi tosiaan meni läpi toisella yrittämällä kolme viikkoa myöhemmin! Inssi sattui olemaan eri aikaisemman loman vuoksi, liekö se sitten syynä läpipääsyyn ;)
38. Mulla on oikomishoidot aika loppusuoralla, mutta vielä on edessä yksi isompi juttu. Mulla on nimittäin yksi poskihammas puhkeamatta (tämän vuoksi multa poistettiin myös viisuri 1,5 vuotta sitten, sillä ajateltiin sen häiritsevän puhkeamista) ja sen vuoksi sen "vastinpari" on puhjennut sitten liikaa. Kävin sitten jokinaika sitten TAYS:n Coxalla katsomassa tilannetta ja sovittiin, että poistetaan sekä ylipuhjennut että puhkeamaton hammas. Eli leikkaus olisi jälleen edessä aikalailla tasan kolmen viikon päästä! Jos joku ei siis tiedä, niin mun oikomishoito alkoi noin 10 vuotta sitten sillä, että multa leikattiin kahdesti hampaita pois. Viisurikin leikattiin 1,5 vuotta sitten puudutuksessa, eli tämä olisi mun neljäs leikkaus.
42. Ehdottomasti yksi tämän syksyn parhaimmista kappaleista, jos et ole kuunnellut niin suosittelen kuuntelemaan :)
Ja tässä vielä neljä muuta tämän syksyn suosikkia. Antti Tuiskulta tuli varmaan tämän vuoden kovin albumijulkaisu jokin aika sitten ja sitä on ainakin omasta mielestäni vaikea lähteä kenenkään haastamaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti